1. gyakorlat
Komplexitás
Feladatok
Milyen jellegzetes növekedési rendeket ismerünk?
Az első előadás anyagában mit jelölnek a \(A, \mathcal{A}, E, B, D, m, N, n, W, \mathcal{P}\) betűk?
Mit nevezünk munkának és gyorsításnak (speedup)?
A speedup milyen intervallumon változhat?
Egy probléma megoldására 2 algoritmus áll rendelkezésre. Az egyik \(T_A(n) = n^2 + 10\) futási időket ad, a másik pedig \(T_B(n) = 4n + 200\) időket. Az \(n\) a bemenet méretét jelöli, alsó indexben pedig az algoritmus neve szerepel. Melyiket érdemes használni? Mit tudunk mondani ordó szimbólumok segítségével a két algoritmus bonyolultságáról?
Melyik algoritmust érdemes használni, hogy ha az egyik \(T_A(n) = \left(\dfrac{n}{16}\right)^4 + 8\) futási időt ad, a másik pedig \(T_B(n) = \sqrt{8n}\) időt? Mit tudunk mondani ordó szimbólumok segítségével a két algoritmus bonyolultságáról?
DosBox
Gyökérkönyvtár felcsatolása:
mount c ..
Jegyzékben lévő állományok újraolvastatása:
RESCAN
Ctrl-F4
-el szintén megoldható.
Pascal
A programokat nem kell külön fordítani. A multi.exe
-t paraméter nélkül lehet indítani, majd ott helyben kell megadni a futtatandó állomány nevét. A programot ezt követően a run
paranccsal lehet elindítani.
Feladatok
Tekintsük át a példakódokat!
Készítsünk egy tipikus Hello, World! alkalmazást és futtassuk le!
Definiáljunk változókat, majd kéressük be az értéküket! Legyen közöttük egész, valós és szöveges típusú is! Írassuk ki az értékeket! Nézzük meg mi történik érvénytelen formátumú bemenet esetén!
Írassuk ki egy
FOR
ciklusban szövegeket, úgy hogy a kiírt szövegben szerepel, hogy éppen hanyadik iterációnál jár a program!Készítsük el ennek párhuzamosított változatát a
FORALL
vezérlési szerkezet segítségével!Készítsünk példákat a
/list
,/input
és/output
argumentumok használatára!Írjunk egy programot, amely egy fájlból beolvassa a benne lévő számokat, majd kiírja azok összegét!
Készítsünk egy programot, amely 7-től 50-ig lépteti egy változó értékét 11-essével! Töréspont segítségével állítgassuk meg a programot abban az esetben, ha a változó értéke páros!