2021.09.30.
Diákigazolvány érvényesítés rend
Az Oktatási és Minőségbiztosítási Igazgatóság 2021. október 1-jétől megkezdi
a diákigazolványok érvényesítését a 2021/2022-es tanév első félévére. A megszokott
ügyfélfogadási idő és helyek mellett 2021. október 1 - 30. között hétfőtől csütörtökig
9:00-tól 15:00-ig, pénteken 9:00-13:00-ig várunk minden hallgatót az A/1 mfsz.
18-as szobájában is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2021.09.30.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
Az Oktatási és Minőségbiztosítási Igazgatóság honlapján megtalálható ügyfélfogadási
időn túl 2021. október 1-jén, 2-án, 8-án, 9-én, 15-én, 16-án, 22-én, 29-én és
30-án a levelezős hallgatók részére ügyeletet biztosít az Oktatási és Minőségbiztosítási
Igazgatóság.
Az ügyfélfogadás rendje a következő:
Péntek: 13:30 – 15:00
Szombat: 8:00 – 12:00
2021.08.12.
Kamatmentes és kedvező kamatozású diákhitelek
A Diákhitel Központ tájékoztatja a frissen felvett hallgatókat, hogy különböző
kedvezményes, illetve kamatmentes diákhitel megoldásokkal pénzügyi biztonságot
nyújtanak és lehetővé teszik, hogy a hallgatók a tanulásra koncentrálhassanak.
További részletek a Hallgatóknak -> Diákhitel
aloldalon illetve a https://diakhitel.hu/golyavagyok
oldalon érhetők el.
2021.06.29.
Oklevelek kiadása hiányzó nyelvvizsga ellenére idén is
A veszélyhelyzet ideje alatt a nyelvvizsga letétele alóli mentességről szóló
350/2021. (VI. 24.) Korm. rendelet értelmében lehetőség van a 2020. szeptember
1. napja és 2021. augusztus 31. napja között sikeres záróvizsgát tett hallgatóknak
nyelvvizsga hiányában is kiadni az okleveleket.
Az oklevél kiálítása az oklevel_kiallitasi_kerelem_-_mentesules.docx
című, Dokumentumok menüpont alól letölthető nyomtatványon kérelmezhető.
A kiállításra a kérelem benyújtásától számítva 30 napja van az Egyetemnek. Az
átvétel módjáról a kérelemben lehet nyilatkozni.
2021.06.18.
A Neptun rendszer újra működik
Örömmel tájékoztatok mindenkit, hogy a Neptun rendszer újra működik. Így a vizsgára
jelentkezéseket a hallgatók ismét a megszokott módon intézhetik a rendszerben.
A továbbiakban nincs szükség megerősítő emailek küldésére az oktatók/tanszékek
felé. Kérek minden hallgatót, hogy ellenőrizze a rendszerben a következő napokban
esedékes vizsgára való jelentkezését. A csütörtöki és pénteki (június 17-18
) napok vizsgái esetében utólagosan kerülnek adminisztrálásra a jelentkezések.
Az oktatók a lehető legrövidebb időn belül fel kell vigyék a Neptunban korábban
regisztrált hallgatók vizsgaeredményeit. Az emailen történt vizsgajelentkezések
utólagos adminisztrációjáról folyamatosan tájékoztatást küld az egyetem.
2021.06.16.
Neptun leállás áramszünet miatt
Egy áramszünet okozta váratlan probléma miatt a Neptun rendszer meghibásodott.
Ennek következtében a Neptun rendszer átmenetileg nem alkalmas a vizsgáztatással
kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátására. Ez azonban nem okozhat fennakadást
a vizsgák lebonyolításában. A rendszer helyreállításáig az alábbi eljárásrend
kerül bevezetésre:
A kiírt vizsgaidőpontok változatlanok maradnak.
Kérjük ha már jelentkeztek vizsgára a Neptun rendszeren keresztül, jelentkezésüket
minden esetben erősítsék meg az oktatók, illetve a tanszéki adminisztrátorok
felé emailen, a mellékelt jelentkezési lap kitöltésével és megküldésével, legkésőbb
a vizsgát megelőző nap 12:00-ig. Ez alól kivételt képez a június 16-ai vizsganap.
Akik 16-ai vizsgára jelentkeztek be, kérjük legkésőbb a vizsga megkezdéséig
küldjék el a megerősítő jelentkezési lapot emailen az oktatóknak.
A fenti eljárásrend követendő abban az esetben is, ha még nem történt meg a
jelentkezés a Neptun rendszeren keresztül, vagy a vizsgajelentkezésükben módosulás
következik be (lejelentkeznek, vagy új vizsgára jelentkeznek). Ezen esetekben
is emailen keresztül értesítsék erről az oktatókat, illetve tanszéki adminisztrátorokat
a mellékelt jelentkezési lap segítségével.
A rendszerhiba ideje alatta a vizsgák adminisztrációja hagyományosan „papír
alapon” fog megtörténni. A jegybeírásra, egyéb adminisztrációra a rendszer helyreállítását
követően utólag fog sor kerülni a Neptunban.
Az utóvizsgák, valamint méltányossági engedélyt igénylő vizsgák pénzügyi rendezésére
szintén utólag történik majd, ilyen esetben a vizsgajegyek beírására kizárólag
a vizsgadíjak pénzügyi rendezését követően kerülhet sor.
Az utólagos adminisztrálás keretében a sikeres vizsgákat csak abban az esetben
tudjuk elfogadni, ha kizáró, vagy speciális feltételek nem állnak fenn (pl:
sikertelen vizsgák számára vonatkozó korlátozások túllépése).
Minden vizsgával kapcsolatos technikai feltételről (pl szóbeli vizsga linkje),
valamint a vizsgaidőpontokról a tanszéki honlapokon keresztül, illetve a megerősítő
emailre adott válaszokban kapnak tájékoztatást.
A rendszer helyreálltáról azonnal tájékoztatást küldünk a Neptunon keresztül,
ezt követően a korábbiakban megszokott módon zajlik majd a vizsgáztatás.
Kérem szíves türelmüket, megértésüket!
2021.06.01.
Névváltozás - Hallgatói Szolgáltatások Osztálya
A Miskolci Egyetemen történt szervezeti változások okán a Hallgatói Központot
ezentúl Hallgatói Szolgáltatások Osztálya néven találják meg. Egyéb
elérhetőségeinkben nem történt változás, keressenek minket bizalommal!
2021.03.26.
"NyelvMEster 2021." angol nyelvi csapatverseny a Miskolci Egyetemen
Az előző évi sikereket követően idén is megrendezésre kerül a játékos "NyelvMEster
2021." angol nyelvi csapatverseny 9-12. évfolyamos diákok számára, a 2020/21.
tanév második félévében. A verseny mottója idén is: „A nyelv, mint eszköz =
MEsterkulcs a boldoguláshoz”. A versenyen való részvétel díjmentes, de online
regisztrációhoz kötött. További
részletek és Jelentkezés.
2021.02.19.
Veszélyhelyzeti rendelkezések
Az Oktatási Hivatal tájékoztatás alapján, mindazon aktív vagy lezárt jogviszonnyal
rendelkező hallgatók, akinek a diákigazolványára a 2019/2020. I féléves
vagy 2019/2020. II. féléves vagy 2020/2021. I. féléves érvényesítő matrica került
felragasztásra a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig vehetik igénybe
az utazási kedvezményeket.
A 2020/2021. tanév II. féléves felsőoktatási érvényesítő matricával ellátott
diákigazolványokkal igénybe vehető kedvezményekre való jogosultság vége, a jelenleg
rendelkezésre álló információk szerint az oktatási igazolványokról szóló 362/2011.
(XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően 2021. október 31.
Azon hallgatók részére, akiknek:
- bármilyen okból nem sikerült diákigazolvány-igénylést beküldeni, de aktív
jogviszonnyal és képzéssel, valamint aktív félévvel rendelkeznek, vagy
- a hallgató jogviszonya és féléve aktív, de az előző félévekben passzív félév
miatt sem a 2019/2020. I. féléves, sem a 2019/2020. II. féléves, sem a 2020/2021.
I. féléves matrica nem került felragasztásra a diákigazolványára,
az OKTIG rendszerből szükséges a megfelelő igazolást kiállítani (technikai igazolás).
Kérjük, e-mailen keresse ügyintézőjét! Az igazolásokat a közlekedési szolgáltatók
továbbra is elfogadják akkor is, ha nyomtatott aláírást és pecsétet tartalmaznak,
mivel azokat az aláírás, pecsételés után szkennelve küldték meg a jogosultaknak.
Felhívom figyelmét, hogy a közlekedési szolgáltatók az igazolást elektronikus
formában (pl. mobilon felmutatva) nem fogadják el, ezért a hallgatóknak mindenképpen
ki kell nyomtatni az igazolást az utazási kedvezmény igénybevételéhez.
2021.02.15.
Önköltséges/költségtérítéses hallgatók NEPTUN tájékoztatása
Tájékoztatjuk az önköltséges/költségtérítéses képzésre járó hallgatókat, hogy
a Neptun rendszerben az „írásbeli tájékoztatás a tanulmányi kötelezettség teljesítésére”
tárgyú üzenetet valamennyi költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő
hallgatónknak megküldtük. A benne lévő információk nem tartalmaznak az üzenet
címzettjére vonatkozó bármiféle elmarasztalást. A megküldött tájékoztatással
a Hallgatói Központ a jövőre nézve kívánja felhívni a hallgatók figyelmét az
esetleges tanulmányokkal kapcsolatos mulasztások következményeire.
2021.02.03.
Félévkezdési információk
A 2020-2021 tanév II. szemeszteréhez a félévkezdési
információk IDE KATTINTVA elérhetők.
2020.12.28.
Diákhitel hirdetmény és igénylési határidő hosszabbítás
Megjelent a Diákhitel Központ Zrt. legújabb hirdetménye, mely a 2021. január
1-től érvényes kamatlábakat és a felvehető hitelösszegeket tartalmazza. A Kormány
a 607/2020. (XII. 18.) Korm. rendelete a hallgatói hitelrendszerről szóló 1/2012.
(I. 20.) Korm. rendelet módosításában a Diákhitel Plusz igénylési határidejét
fél évvel, 2021. június 30-ig meghosszabbította. A
Diákhitel hirdetmény ide kattintva olvasható.
2020.11.23.
Diákigazolvány érvényességi információk
Mindazon aktív vagy lezárt jogviszonnyal rendelkező hallgatók (a jogviszony
lezárása a 2019/2020. tanévben történt), és a 2020/2021. tanév I. félévében
passzív félévvel rendelkező hallgatók, akinek a diákigazolványára a 2019/2020.
I féléves vagy 2019/2020. II. féléves vagy 2020/2021. I. féléves érvényesítő
matrica került felragasztásra a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig vehetik
igénybe az utazási kedvezményeket.
Azon hallgatók részére, akiknek:
- bármilyen okból nem sikerült diákigazolvány-igénylést beküldeni, de aktív
jogviszonnyal és képzéssel, valamint aktív félévvel rendelkeznek, vagy
- a hallgató jogviszonya és féléve aktív, de az előző félévekben passzív félév
miatt sem a 2019/2020. I. féléves, sem a 2019/2020. II. féléves, sem a 2020/2021.
I. féléves matrica nem került felragasztásra a diákigazolványára, az OKTIG rendszerből
ideiglenes diákigazolvány kerül kiállításra, melyet a hk@uni-miskolc.hu e-mail
címen kérhet.
Az igazolásokat a közlekedési szolgáltatók továbbra is elfogadják
akkor is, ha nyomtatott aláírást és pecsétet tartalmaznak, mivel azokat az aláírás,
pecsételés után szkennelve küldték meg a jogosultaknak. Azonban a közlekedési
szolgáltatók az igazolást elektronikus formában (pl. mobilon felmutatva) NEM
fogadják el, ezért a hallgatóknak mindenképpen ki kell nyomtatni az igazolást
az utazási kedvezmény igénybevételéhez.
Lejárt érvényességű igazolással nem lehet igénybe venni az utazási kedvezményeket,
az igazolások a kiállítástól számított 60 napig érvényesek, de meghosszabbíthatóak.
Akik oktatási azonosítószámot nem tartalmazó régi típusú diákigazolvánnyal rendelkeznek,
mielőbb készíttessenek NEK adatlapot és nyújtsanak be új diákigazolvány igénylést,
mert a veszélyhelyzeti intézkedések megszűnése után (a veszélyhelyzet megszűnését
követő 60 nap letelte után) ezek a kártyák már nem lesznek használhatók.
2020.11.18.
A Hallgatói Központ eljárásrendje
A Hallgatói Központ eljárásrendje hivatkozással a 12/2020.sz. Rektori utasításra
- A Miskolci Egyetem területén a COVID-19 fertőzés kockázatának csökkentésére
irányuló eljárásrend keretében a Hallgatói Központ továbbra is lehetőséget biztosít
a személyes megjelenés nélküli, illetve online ügyintézésre (elsősorban jogviszony
igazolás kiadás - elektronikus, illetve papír alapú kiadás postázással, - adatváltozás
bejelentése, tájékoztatás nyújtása, diák igazolvány érvényesítése postai be-
és visszaküldéssel).
Amennyiben a közvetlenül az ügyintézőhöz feltett kérdésre, e-mailre 48 óra elteltével
nem érkezik válasz munkanapon, legyen kedves azt a hk@uni-miskolc.hu e-mail
címre továbbítani. (Elképzelhető az ügyintéző betegsége, szabadsága, a központi
e-mail címről ennek függvényében történik a levelek megválaszolása, továbbítása.)
A személyes ügyintézésre az ügyfélfogadási időben továbbra is van lehetőség
(hétfő, szerda, péntek 9-11 óráig, illetve kedd valamint csütörtök 13-15 óráig).
Az ügyintézésre történő várakozás során törekedni kell a távolságtartásra. A
várakozás illetve az ügyintézés során maszk viselése mind a hallgatók, mind
a Hallgatói Központ kollégái esetében kötelező, saját toll használata ajánlott!
Tisztelettel kérjük a Hallgatókat, hogy a tanulmányokkal, távoktatással, vizsgákkal,
az oktatáshoz kapcsolódó kérdéseikkel a kari Dékáni Hivatalokat legyenek szívesek
keresni.
Együttműködésüket előre is köszönjük!
2020.10.09.
Tanulmányi Ösztöndíjprogram felhívás
A Paks II. Zrt. ismét meghirdeti Tanulmányi Ösztöndíjprogramját! Az ösztöndíjra
alap vagy mesterképzésben részt vevő biztonságtechnikai mérnöki, energetikai
mérnöki, építőmérnöki, fizikus, gépészmérnöki, környezetmérnöki, mechatronikai
mérnöki, mérnökinformatikus, műszaki menedzser, vegyészmérnöki és villamosmérnöki
szakos hallgatók pályázhatnak. A
pályázati felhívás ide kattintva megtekinthető. További részletek a www.paks2.hu
oldalon érhetők el.
2020.09.30.
Diákigazolvány érvényesítés rend
A Hallgatói Központ 2020. október 1-ével megkezdi a diákigazolványok érvényesítését
a 2020/2021-es tanév első félévére. A megszokott ügyfélfogadási idő és helyek
mellett 2020. október 1 - 30. között hétfőtől csütörtökig 8:30-tól 15:30-ig,
pénteken 8:30-12:30-ig várunk minden hallgatót az A/1 mfsz. 22-es szobájában
is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2020.09.30.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A Hallgatói Központ honlapján megtalálható ügyfélfogadási időn
túl 2020. október 2-án, 3-én, illetve 9-én, 10-én a levelezős hallgatók részére
ügyeletet biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás rendje a következő:
Péntek: 13:30 – 15:00
Szombat: 8:30 – 11:00
2020.09.07.
Módosított Eljárásrend külföldi hallgatók beutazásához
Megjelent a módosított eljárásrend a kettős állampolgársággal rendelkező, valamint
a nem magyar állampolgárságú hallgatók, illetve a nem magyarországi felsőoktatási
intézményben hallgatói jogviszonyban álló hallgatók Magyarországra történő beutazásának
és egészségügyi vizsgálatának speciális szabályairól. Az új
eljárásrend IDE KATTINTVA megtekinthető. A magyar
rendőrséghez benyújtandó beutazási kérelem ügyindításához segítség
itt található.
2020.09.02.
Félévkezdési információk
A 2020-2021 tanév I. szemeszteréhez a félévkezdési
információk IDE KATTINTVA elérhetők.
2020.08.29.
A Hallgatói Központ eljárásrendje
A Hallgatói Központ eljárásrendje hivatkozással az 1/2020.sz. Rektori utasításra
- A Miskolci Egyetem területén a COVID-19 fertőzés kockázatának csökkentésére
irányuló eljárásrend keretében a Hallgatói Központ továbbra is lehetőséget
biztosít a személyes megjelenés nélküli, illetve online ügyintézésre (elsősorban
jogviszony igazolás kiadás - elektronikus, illetve papír alapú kiadás postázással,
- adatváltozás bejelentése, tájékoztatás nyújtása, diák igazolvány érvényesítése
postai be- és visszaküldéssel). A személyes ügyintézésre az ügyfélfogadási időben
van lehetőség (hétfő, szerda, péntek 9-11 óráig, illetve kedd valamint csütörtök
13-15 óráig). A folyosón a sorszámhívónál, illetve a behívásra, ügyintézésre
történő várakozás során törekedni kell a távolságtartásra, csoportosulás kerülésére.
A várakozás illetve az ügyintézés során maszk viselése mind a hallgatók, mind
a Hallgatói Központ kollégái esetében kötelező, saját toll használata
ajánlott! Továbbá kérjük a távolságtartás betartásának elősegítésére! Külföldi
hallgatók esetében kérjük, mentorukkal érkezzenek!
2020.08.28.
Ügyfélfogadási szünet
2020.08.31-től 2020.09.02-ig, a beiratkozásra tekintettel a Hallgatói Központban
az ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL!
2020.07.28.
Tájékoztató a magyar állami ösztöndíj feltételeiről
Elérhető az Oktatási Hivatal "Tájékoztatás beiratkozáshoz, nyilatkozattétel
a magyar állami ösztöndíj feltételeinek vállalásáról" tárgyú levele, ami
a 2020/2021. tanévre az általános felvételi eljárásban magyar állami ösztöndíjas
finanszírozási formában felvételt nyert hallgatók beiratkozásával kapcsolatban
nyújt tájékoztatást. Az
Oktatási Hivatal tájékoztató levele valamint az ahhoz csatolt Besorolási
döntés melléklet a megfelelő címekre kattintva megtekinthető.
2020.07.28.
E-beiratkozás hallgatói tájékoztató
Megjelent az elektronikus beiratkozást segítő tájékoztató. Az
e-beirtkozás útmutatója ide kattintva elérhető, de megtalálható a Hallgatóknak
menü Ügyfélfogadás pontja alatt is.
2020.07.20.
Gyűjtőszámla változás
A Miskolci Egyetem jogállásának változása miatt az eddig a Magyar Államkincstárnál
(MÁK) vezetett gyűjtőszámla a Budapest Bankhoz kerül. Ennek hatásaként a MÁK
számlaszámra 2020. július 24. péntek 24:00-ig lehetséges utalni. A megszüntetésig
beérkező összegek bekerülnek a Neptunba, a később érkezők visszafordításra kerülnek.
A
gyűjtőszámla változással kapcsolatos részletes információk ide kattintva érhetők
el.
2020.07.07.
Diákigazolványok érvényességi ideje
Az egészségügyi veszélyhelyzet megszűnésével kapcsolatosan 2020. június 17.
napján kihirdetésre került a veszélyhelyzet megszüntetéséről szóló 2020. évi
LVII. törvény. A törvény 89. § (1) bekezdése szerint a magyar hatóság által
kiállított, a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt, valamint a veszélyhelyzet megszüntetését
követő 15 napon belül lejáró hivatalos okmányok a 90. és 91. §-ban meghatározott
kivétellel, a veszélyhelyzet megszűnését követő 180 napig érvényesek. A
diákigazolványok érvényességi idejével kapcsolatos részletes információk ide
kattintva érhetők el.
2020.04.22.
Új termék a Diákhitel Központnál
Jelentős és kedvező változások lépnek életbe a Diákhitel Központnál 2020. május
1-től a Kormány 2020. április 9-én kihirdetett rendelete alapján.
A koronavírus járvány miatt kialakult gazdasági nehézségek és a hallgatókat
is nagy mértékben érintő munkaerőpiaci visszaesés pénzügyi hatásait enyhítendő
május 1-től december 31-ig az eddigi hallgatói hiteleken kívül bevezetjük
a kamatmentes, teljesen szabad felhasználású Diákhitel Pluszt. Az új termék
a felsőoktatási hallgatók számára maximum 500.000 forint összegben lesz elérhető.
Az új szabad felhasználású, kamatmentes Diákhitel Plusz termék a felsőoktatási
hallgatók finanszírozását szolgálja azzal, hogy az érintetteknek 1 év türelmi
idő után 5 év alatt törleszthető, költség és díjmentes hitellehetőséget biztosít.
A Diákhitel Pluszt aktív jogviszonyú felsőoktatási hallgatók vehetik igénybe.
Az új terméket igénylők is jogosultak a 2018-tól bevezetett családtámogatásra,
mely alapján a második gyermek megszületése esetén az édesanya diákhitelének
a fele, míg a harmadik gyermek megszületése esetén a teljes diákhitel-tartozás
elengedésre kerül.
A Diákhitel Plusz bevezetésével egyidőben a Nyelvtanulási Diákhitel megszüntetésre
kerül. A mostanáig felvett, 1,99 százalékos kamatozású Nyelvtanulási Diákhitelek
május 1-től kamatmentessé válnak.
Tovább könnyítettünk a már meglévő termékek igénybevételi feltételein is. A
módosítások eredményeként a Diákhitel1 és Diákhitel2 termékek igénylésének,
valamint a korábban igényelt hitelösszeg utólagos módosításának határideje a
2019/2020-as tanév II. félévében június 15-ig meghosszabbításra kerül. A jogszabálymódosítás
lehetővé teszi azt is, hogy a felsőoktatásban tanuló többszázezer hallgató május
1-től az első szemeszterre visszamenőleg is igényelhesse a rendkívül kedvező
kamatozású, szintén szabad felhasználású Diákhitel 1-et akár 350 000 forint
értékben, továbbá meghosszabbítja június 15-re és december 31-re a Diákhitel1
igénylési és keretemelési határidejét.
A szabadfelhasználású Diákhitel1 eddigi havi maximum 70 000 forintos keretét
150 000 forintra emeljük 2020. augusztus 15-től. Ez alapján a következő felsőoktatási
tanévtől a hallgatók évi akár 1 500 000 forint rendkívül kedvező kamatozású
szabadfelhasználású diákhitelt igényelhetnek.
2020.04.22.
Magyar állami ösztöndíjas kötelezettségekkel kapcsolatos változások
A "Kormány 101/2020. (IV. 10.) Korm. rendelete a veszélyhelyzet során teendő
egyes, a felsőoktatási intézményeket és a hallgatókat érintő intézkedésekről"
magyar
állami ösztöndíjas kötelezettségekre vonatkozó rendelkezéseiről elérhető.
2020.04.21.
Fontos tudnivalók a nyelvvizsga nélkül kiadható oklevelek ügyintézéséhez
Az oklevelek nyelvvizsga hiányában történő kiállításának ügyintézési folyamatával
kapcsolatban felmerülő Gyakran
Ismételt Kérdések és válaszaik PDF dokumentuma elérhető.
2020.04.20.
Pszichológus segít a Miskolci Egyetemen a jelenlegi speciális élethelyzetben
is
Simonné Huszár Katalin tanácsadó szakpszichológus 2020. április 15-től dolgozik
pszichológusként a Hallgatói Központban. Az utóbbi években munkája középpontját
a diákok és tanárok mentálhigiénés fejlesztése, a diákok iskolai beilleszkedési
nehézségeinek feltárása, problémamegoldásuk segítése, a teljesítményszorongások
csökkentése, a tanulási és tanítási hatékonyság növelése és a krízisintervenció
alkották. Ezúton ajánljuk hallgatóink, oktatóink, dolgozóink számára azokat
a területeket, amelyekben munkatársként a Hallgatói Központ pszichológusa a
segítségükre lehet. További
információ és bejentkezés kattintásra elérhető.
2020.04.20.
Tájékoztatás a 101/2020. Kormányrendelet rendelkezéseiről
Prof. Dr. Bódis József államtitkár levele a
koronavírus járvány kapcsán felsőoktatásban szükséges változtatásokról elérhető.
2020.04.16.
Információk a nyelvvizsga-követelmény alóli mentesülésről
Megjelent a Miskolci
Egyetem tájékoztatója a nyelvvizsga-követelmény alóli mentesülés esetén
történő oklevél kiállítás menetéről és az oklevél átvételével összefüggő egyes
intézkedésekről. Az ehhez kapcsolódó "Kérelem
az oklevél nyelvvizsga mentesülés alapján történő kiállításához" formanyomtatvány
elérhető a Dokumentumok menüpontban.
2020.04.08.
Oklevelek kiadása hiányzó nyelvvizsga ellenére?
A mai napon Magyarország Kormánya a gazdaságvédelmi akcióterv részeként sajtótájékoztatón
bejelentette, hogy nyelvvizsga hiányában is megszerezhető lesz az oklevél,
illetve az eddig nyelvvizsga hiányában ki nem adott oklevelek is kiadhatóak.
Rövid időn belül számos megkeresés érkezett a Hallgatói Központhoz,
amelyben számos a fenti bejelentéssel kapcsolatos kérdést intéztek kollégáinkhoz.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy kollégáink nem tudnak semmilyen információt adni
mindaddig, amíg a bejelentésben foglaltak hivatalos formában, azaz jogszabályként
meg nem jelennek. Kérjük, hogy az ezzel kapcsolatos kérdéseikkel később keressék
a Hallgatói Központot, illetve terveink szerint hivatalos közleményt
is közzé teszünk majd, amint az oklevél kiállításával együtt járó számos részlet
is ismert lesz számunkra.
Köszönjük megértésüket és türelmüket!
2020.03.25.
Diákhitel törlesztési moratórium
A Diákhitel Központ 2020. március 19-én hatályba léptette a 47/2020. számú kormányrendeletben
foglaltaknak megfelelő törlesztési moratóriumot a fennálló diákhitelek tőke-
és kamattartozás kapcsán mind a 166 ezer ügyfele számára 2020. december 31.
napjáig. A törlesztési moratórium kiterjed a már törlesztési szakban lévő és
a moratórium alatt törlesztési szakba kerülő ügyfelekre is. A törlesztési kötelezettség
felfüggesztése automatikusan hatályba lépett, ahhoz külön nyilatkozatra az ügyfelek
részéről nincs szükség. A jogszabályban előírt moratórium lejártáig a Diákhitel
Központ a fennálló tartozásokra nem számol fel késedelmi kamatot, illetve a
2020. március 18. napjáig felmondott szerződéseken túl 2020. december 31. napjáig
nem mond fel szerződéseket. A kormányrendeletben elrendelt moratóriumon túl
a Diákhitel Központ a 2020. március 19. és 2020. december 31. között folyósított
diákhitelekre is felfüggeszti a törlesztési kötelezettséget.
Fontos azonban, hogy önkéntesen a moratórium ideje alatt is törleszthető a fennálló
tőke- és kamattartozás, a beérkező törlesztéseket a Diákhitel Központ a szokott
rendnek megfelelően elszámolja. A Diákhitel Központ az önkéntes teljesítéshez
sem vár el az ügyfeleitől külön nyilatkozatot. Az önkéntes törlesztéseket az
ügyfelek a moratórium ideje alatt bármikor egyoldalúan felfüggeszthetik.
2020.03.24.
Diákhitel igénylési határidő meghosszabbítása
A Diákhitel Központ Zrt. kérésére az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket:
- A rendkívüli helyzetre való tekintettel MEGHOSSZABBÍTÁSRA került a Diákhitel1
igénylési határideje, március 27-ére. Ennek értelmében, ha március 27-ig leadja
hiteligénylését akkor már április 15-én megkapja a kért összeget.
- Az elrendelt veszélyhelyzet okán nem léphet a felsőoktatási intézményekbe
hallgató. Ugyanakkor egyre többen küzdenek közülük átmeneti pénzügyi nehézségekkel.
Kiemelten fontos, hogy ebben a helyzetben minden hallgató zökkenőmentesen tudjon
élni a Neptun rendszeren keresztüli elektronikus diákhitel-igényléssel. A NEPTUN
RENDSZERBŐL átmenetileg CSAK ÜGYFÉLKAPUS ELÉRÉSSEL TUD DIÁKHITELT IGÉNYELNI.
Ügyfélkapus eléréssel a Diákhitel e-szerződés formájában, az adatlapok intézményi
leadása nélkül megköthető!
- Amennyiben Ön nem rendelkezik Ügyfélkapuval, úgy a szerződéskötéshez használja
a Diákhitel Direkt felületet és a kinyomtatott és aláírt dokumentációt adja
le a Diákhitel
PartnerPont hálózatának bármelyik nyitva tartó pontján, ide értve a Magyar
Posta valamennyi átvevőhelyét.
2020.03.12.
Rendkívüli ügyfélszolgálat
Tekintettel a koronavírus terjedésének megelőzésére tett intézkedésekre
a Hallgatói Központ a hallgatói ügyfélszolgálat biztosítása érdekében az alábbiakról
tájékoztatja a Hallgatókat:
- Személyes ügyfélfogadásra visszavonásig nem kerülhet sor (kivétel ez alól
a kérelemre történő oklevél kiállítás).
- A hallgatói kérések teljesítése, jogviszony igazolások kiadása, kérdések megválaszolása
elektronikus formában történik a hk@uni-miskolc.hu e-mail címen keresztül, illetve
közvetlenül az ügyintézőjükhöz is fordulhatnak. (A kari, szakokhoz rendelt ügyintézőkről
és elérhetőségeikről az uni-miskolc.hu/hk weboldal Hallgatóknak – Ügyintézők
menüpontján keresztül tájékozódhatnak.)
- Amennyiben a közvetlenül az ügyintézőhöz feltett kérdésre, e-mailre 48 óra
elteltével sem érkezik válasz munkanapon, legyen kedves azt a hk@uni-miskolc.hu
e-mail címre továbbítani. (Elképzelhető az ügyintéző betegsége, szabadsága,
a központi e-mail címről ennek függvényében történik a levelek megválaszolása,
továbbítása.)
- A diákigazolványok érvényesítése csak postai úton történik. Legyenek kedvesek
a diákigazolványokat részünkre postai úton eljuttatni a meghatalmazas_diakigazolvany_ervenyesiteshez
dokumentummal együtt. (A meghatalmazas_diakigazolvany_ervenyesiteshez dokumentum
az uni-miskolc.hu/hk weboldal Dokumentumok menüpontján keresztül tölthető le.
Postacímünk: Miskolci Egyetem Hallgatói Központ, 3515 Miskolc-Egyetemváros.)
- A kérelemre történő kiállított oklevelek átvételének rendje: Csak és kizárólag
a Hallgatói Központ ügyintézőjével előzetesen egyeztetett és visszajelzett időpontban
lehetséges. Az egyeztetés tényét a hallgatónak az épületbe belépéskor a diszpécser
központ munkatársánál be kell mutatnia. (A Hallgatói Központ is tájékoztatja
a várható hallgatókról a diszpécser központ munkatársait.) Ezután az ügyintézés
elvégezhető (nyelvvizsga bizonyítvány bemutatása, illetékbélyeg átadása, adminisztráció,
stb.).
Tisztelettel kérjük a Hallgatókat, hogy a tanulmányokkal, távoktatással, vizsgákkal,
az oktatáshoz kapcsolódó kérdéseikkel a kari Dékáni Hivatalokat legyenek szívesek
keresni.
Együttműködésüket előre is köszönjük!
2020.03.12.
Oktatási Hivatal tájékoztatása az elrendelt veszélyhelyzettel kapcsolatban
Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó
humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok
egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő
intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontjára tekintettel
az Oktatási Hivatal az alábbi intézkedéseket kérte az Innovációs és Technológiai
Minisztérium Közlekedési Szolgáltatások Főosztályától:
- a 2019/2020. tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványokat
fogadják el a közlekedési szolgáltatók március 31. napja után is;
- az eredeti aláírást és pecsétet nem tartalmazó igazolásokat fogadják el a
közlekedési szolgáltatók.
Az ITM arról tájékoztatta hivatalunkat, hogy az intézkedéseket elrendelte, így
a felsőoktatási intézmények bezárásából fakadóan a hallgatók nem szenvednek
hátrányt a közlekedési kedvezmények igénybevétele során. Amennyiben kérdése
lenne, kérjük, keresse Hivatalunkat az alábbi elérhetőségek valamelyikén. Kérjük
továbbá, hogy Hivatalunknak küldött levelében minden esetben tüntesse fel az
intézmény OKH kódját.
2020.02.28.
Azonnali Fizetési Rendszer
2020. március 2. napjától bevezetésre kerül az Azonnali Fizetési Rendszer (a
továbbiakban: AFR) Részletes
tájékoztató megtekintése.
2020.02.27.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A Hallgatói Központ honlapján megtalálható ügyfélfogadási időn
túl 2020. március 6-án, 7-én, 13-án, 14-én, 20-án, 21-én, 27-én és 28-án a levelezős
hallgatók részére ügyeletet biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás rendje
a következő:
Péntek: 13:30 – 15:00
Szombat: 8:30 – 11:00
2020.02.27.
Diákigazolvány érvényesítés rend!
A Hallgatói Központ 2020. március 2-ával megkezdi a diákigazolványok
érvényesítését a 2019/2020-es tanév második félévére. A megszokott ügyfélfogadási
idő és helyek mellett 2020. március 2 – 31. között hétfőtől csütörtökig 8:30-tól
15:30-ig, pénteken 8:30-13:30-ig várunk minden hallgatót az A/1 mfsz. 22-es
szobájában is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2020.02.05.
Félévkezdési információk
A 2019-2020 tanév II. szemeszteréhez a félévkezdési
információk IDE KATTINTVA elérhetők.
2020.02.05.
Magyar Állami Ösztöndíj Információk
Az Oktatási Hivatal Magyar Állami Ösztöndíj Főosztálya közzétette a magyar állami
ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeiről szóló tájékoztatóját. Részletes
információ az Oktatási Hivatal honlapján, a www.oktatas.hu/magyar-allami-osztondij
oldalon érhető el. Letölthető anyagok: Magyar
állami ösztöndíj feltételei, Besorolási
döntés melléklet
2019.09.25.
Magyar Sportcsillagok Ösztöndíjprogram
Megjelent a Magyar Sportcsillagok Ösztöndíjprogram felhívása, melynek
célja a magyarországi felsőoktatási intézményekben aktív hallgatói jogviszonnyal
rendelkező olimpiai/paralimpiai versenyrendszerben sportoló azon hallgatók támogatása,
akik tanulmányaik ideje alatt eséllyel rendelkeznek arra, hogy olimpiai/paralimpiai
versenyszámban Európa-bajnoki, világbajnoki vagy olimpiai/paralimpiai érmet
szerezzenek. További információk és dokumentumok:
Felhívás, Jelentkezési
útmutató, Jelentkezési
lap
2019.09.24.
Diákigazolvány érvényesítés rend
A Hallgatói Központ 2019. október 1-ével megkezdi a diákigazolványok
érvényesítését a 2019/2020-as tanév első félévére. A megszokott ügyfélfogadási
idő és helyek mellett 2019. október 1 – 31. között hétfőtől csütörtökig 8:30-tól
15:30-ig, pénteken 8:30-13:30-ig várunk minden hallgatót az A/1 mfsz. 22-es
szobájában is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2019.09.24.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A Hallgatói Központ honlapján megtalálható ügyfélfogadási időn túl
2019. október 4-én, 5-én, 11-én, 12-én, 18-án, 19-én, 25-én és 26-án a levelezős
hallgatók részére ügyeletet biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás
rendje a következő:
Péntek: 13:30 – 15:00
Szombat: 8:30 – 11:00
2019.09.11.
Ügyfélfogadási szünet
2019.09.18-án, szerdán, a Sportnapra való tekintettel a Hallgatói Központban
az ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL!
2019.08.26.
Tájékoztató a magyar állami ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeiről
Megjelent a magyar állami ösztöndíjas hallgatók közérthető tájékoztatását
és az ösztöndíjas jogviszonnyal kapcsolatos szabályokban való eligazodás segítő
összefoglaló, mely elérhető a Dokumentumok menüben illetve a következő linkekre
kattintva: Feltételek
összefoglalója, Besorolás
infografika
2019.07.15.
Nyári ügyfélfogadás
A Hallgatói Központ nyári ügyfélfogadási rendje (2019. július 15.
- augusztus 20. közötti időszakban) az alábbiak szerint változik:
szerda: 9-12 óra, illetve ettől eltérő esetben a hk@uni-miskolc.hu
e-mail címen előre egyeztetett időpontban.
2019.04.04.
Félévkezdési információk
A 2018-2019 tanév II. félévének kezdéshez szükséges információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2019.02.22.
Diákigazolvány érvényesítés rend!
A Hallgatói Központ 2019. március 4-ével megkezdi a diákigazolványok
érvényesítését a 2018/2019-es tanév második félévére. A megszokott ügyfélfogadási
idő és helyek mellett 2019. március 4 – 29. között hétfőtől csütörtökig 8:30-tól
15:30-ig, pénteken 8:30-13:30-ig várunk minden hallgatót az A/1 mfsz. 22-es
szobájában is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2019.02.22.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A Hallgatói Központ honlapján megtalálható ügyfélfogadási időn túl
2019. március 1-én, 2-án, 8-én, 9-én, 22-én, 23-án, 29-én és 30-án a levelezős
hallgatók részére ügyeletet biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás
rendje a következő:
Péntek: 13:30 – 15:00
Szombat: 8:30 – 11:00
2019.01.23.
Neptun leállás
A Hallgatói Központ értesíti a hallgatókat, hogy 2019.02.08. - 2019.02.10.
között új gazdálkodási rendszer bevezetésével összefüggésben a Neptunt ideiglenesen
le kell állítani. Kérjük, hogy ne hagyják az utolsó napokra a beiratkozást,
tárgyfelvételt, gyűjtőszámlára történő utalásokat és a kiírt tételek teljesítését!
A 2019. február 6. (szerda) 14 óra után gyűjtőszámlára történő utalások nem
fognak megjelenni 2019. febr. 8-án, pénteken a Neptun rendszerben! További
részletekért KATTINTSON
IDE!
2018.09.26.
Diákigazolvány-érvényesítési rend!
A Hallgatói Központ 2018. október 1-jével megkezdi a diákigazolványok
érvényesítését a 2018/2019-es tanév első félévére.
A megszokott ügyfélfogadási idő és helyek mellett 2018. október 1 – 31. között
hétfőtől csütörtökig 8:30-tól 15:30-ig, pénteken 8:30-13:30-ig várunk minden
hallgatót az A/1 mfsz. 22-es szobájában is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2018.09.26.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A Hallgatói Központ honlapján megtalálható ügyfélfogadási időn túl
2018. október 5-én, 6-án, 12-én, 19-én, 20-án, 26-án és 27-én a levelezős
hallgatók részére ügyeletet biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás
rendje a következő:
Péntek: 13:30 – 15:00
Szombat: 8:30 – 11:00
2018.07.22.
Elérhető a Miskolci Egyetem adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatója
A Hallgatói Központ honlapján ide
kattintva megtekinthető a Miskolci Egyetem adatvédelmi és adatkezelési
tájékoztatója.
2018.07.22.
Nyári ügyfélfogadás
A Hallgatói Központ nyári ügyfélfogadási rendje (2018. július 16. - augusztus
20. közötti időszakban) az alábbiak szerint változik:
szerda: 9-12 óra, illetve ettől eltérő esetben a hk@uni-miskolc.hu
e-mail címen előre egyeztetett időpontban.
2018.03.27.
Gyermekmegőrző igényfelmérés eredménye
Elérhető a „FŐNIX ME” – Megújuló Egyetem felsőoktatási intézményi fejlesztések
a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében
című, EFOP 3.4.3-16-2016-00015 azonosítószámú projekt keretében lekérdezésre
került Gyermekmegőrző kialakításához kapcsolódó igényfelmérés eredményeit
tartalmazó jelentés, melyet itt
érhet el.
2018.02.27.
Diákigazolvány-érvényesítési rend!
A Hallgatói Központ 2018. március 1-jével megkezdi a diákigazolványok
érvényesítését a 2017/2018-as tanév második félévére.
A megszokott ügyfélfogadási idő és helyek mellett 2018. március 1 – 28. között
hétfőtől csütörtökig 8:30-tól 15:30-ig, pénteken 8:30-13:00-ig várunk minden
hallgatót az A/1 mfsz. 21-es szobájába is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2018.02.27.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A Hallgatói Központ honlapján megtalálható ügyfélfogadási időn túl
2018. március 2-án, 3-án, 9-én, 10-én, 23-án és 24-én a levelezős hallgatók
részére ügyeletet biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás
rendje a következő:
Péntek: 13:30 – 15:00
Szombat: 8:30 – 11:00
2017.09.29.
Diákigazolvány-érvényesítési rend!
A Hallgatói Központ 2017. október 2-ával megkezdi a diákigazolványok
érvényesítését a 2017/2018-es tanév első félévére.
A megszokott ügyfélfogadási idő és helyek mellett 2017. október 2-27. között
hétfőtől-csütörtökig 8:30-tól 15:30-ig, pénteken 8:30-13:00-ig várunk minden
hallgatót az A/1 mfsz. 21-es szobájába is diákigazolvány érvényesítés céljából!
2017.09.29.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A honlapunkon megtalálható ügyfélfogadási időn túl 2017. október 6-ától október
28-áig minden pénteken és szombaton a levelezős hallgatók részére ügyeletet
biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás rendje a következő:
Péntek: 13:30-15:00
Szombat: 8:30-11:00
2017.09.01.
Félévkezdési információk
Egyetemünkön a tanulmányi ügyintézés az Hallgatói Központban történik.
A 2017-2018 tanév I. félévének kezdéshez szükséges információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2017.08.29.
Fontos tudnivalók beiratkozáshoz
Az Oktatási Hivatal közzé tette tájékoztatóját a felvételi eljárás menetéről.
További információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2017.08.29.
Pályázati felhívás!
Megjelent a Miniszterelnökség pályázati felhívása fogyatékos felsőoktatási
hallgatók közigazgatási ösztöndíjára. További információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2017.07.26.
Nyári ügyfélfogadás
A Hallgatói Központ nyári ügyfélfogadási rendje (2017. július 31. - augusztus
27. közötti időszakban) az alábbiak szerint változik:
szerda: 9-12 óra, illetve ettől
eltérő esetben a hk@uni-miskolc.hu e-mail címen előre egyeztetett
időpontban.
2017. augusztus 23-án, szerdán az ügyfélfogadás szünetel tanulmányi képzés
miatt, helyette augusztus 24-én, csütörtökön biztosítjuk az ügyfélfogadást
9-12 óráig!
2017.04.04.
Ügyfélfogadási idő változása
A rektori összdolgozói értekezletre való tekintettel a Hallgatói Központ
2017. április 11-én rövidített ügyfélfogadási idővel, 13:00-13:45 között várja
a hallgatókat!
2017.02.25.
Megújult diákigazolvány-érvényesítési rend!
A Hallgatói Központ 2017. március 1-ével megkezdi a diákigazolványok
érvényesítését a 2016/2017-es tanév második félévére.
A megszokott ügyfélfogadási idő és helyek mellett 2017. március 1-10. illetve
március 20-24. között hétfőtől-csütörtökig 8:30-tól 15:30-ig, pénteken 8:30-13:00-ig
várunk minden hallgatót az A/1 mfsz. 21-es szobájába is diákigazolvány érvényesítés
céljából!
2017.02.25.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
A honlapunkon megtalálható ügyfélfogadási időn túl 2017. március 3-ától március
25-éig minden pénteken és szombaton a levelezős hallgatók részére ügyeletet
biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás rendje a következő:
Péntek: 13:30-15:00
Szombat: 8:30-11:00
2017.02.04.
ERASMUS+ mobilitási program
Megjelentek az ERASMUS+ mobilitási program 2017/18. tanévi pályázati felhívásai,
amelyek az alábbi linkeken érhetőek el:
Hallgatóknak: http://erasmus.uni-miskolc.hu/felhivas
Oktatóknak: http://erasmus.uni-miskolc.hu/oktatoi_palyazati_felhivas
Dolgozóknak: http://erasmus.uni-miskolc.hu/szemelyzet_palyazatifelhivas
2017.02.03.
Pályázati lehetőségek!
A Miskolci Egyetem Hallgatói Önkormányzata felhívja a figyelmet, hogy a 2016/2017-es
tanév tavaszi félévében is lehetőség van hallgatói pályázatok benyújtására.
Részeletek IDE KATTINTVA
érhetők el.
2017.01.24.
Félévkezdési információk
Egyetemünkön a tanulmányi ügyintézés az Hallgatói Központban történik.
A 2016-2017 tanév II. félévének kezdéshez szükséges információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2016.12.21.
Téli szünet
2016. december 22. - 2017. jan. 02. között a Hallgatói Központ zárva
tart, ügyeletet biztosítunk.Minden Kedves Hallgatónknak, Kollégánknak, Érdeklődőnek
Áldott, Békés Karácsonyi Ünnepeket és Sikerekben Gazdag, Boldog Új Évet Kívánunk
2016.09.27.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
2016. szeptember 30-ától október 29-éig minden pénteken és szombaton (kivéve
október 14-15-e munkanap áthelyezés miatt) a levelezős hallgatók részére ügyeletet
biztosít a Hallgatói Központ. Az ügyfélfogadás rendje a következő:
Péntek: 13:30-15:00
Szombat: 8:30-11:00
2016.09.27.
Diákigazolvány érvényesítés
A diákigazolványok érvényesítését - a nappali és levelező tagozatos hallgatók
számára egyaránt - 2016. október 3-ával kezdjük.
2016.09.20.
Gólyák Tánca A Miskolci Egyetemi Gólyabálon
Gólyapárok és (gólya) szólótáncosok jelentkezését várjuk a november 11-i Miskolci
Egyetemi Gólyabál nyitótáncára. Az első próba időpontja: 2016. szeptember
27. (kedd) 18 óra, helyszín: a főbejárat előcsarnoka. További információk
IDE KATTINTVA érhetők el.
2016.09.19.
Tisztelt Hallgatók!
2016.09.20-án, kedden, a Sportnapra való tekintettel az ÜGYFÉLFOGADÁS SZÜNETEL!
Megértésüket köszönjük!
2016.08.29.
Megújult a Hallgatói Központ!
A diszkrét és zavartalan ügyintézés biztosítása érdekében a nyár folyamán átalakításokat
végeztünk. Ennek eredményeként a sorszámosztó kihelyezésre került a folyosóra,
és a kari ügyintézések helye is megváltozott bizonyos esetekben:
ÁJK - változatlanul A/1 mfsz. 17.
BBZI - A/1 mfsz. 18.
BTK - A/1 mfsz. 18.
EK - A/1 mfsz. 18.
GTK - változatlanul A/1 mfsz. 19.
GÉIK - változatlanul A/1 mfsz. 16.
MAK - A/1 mfsz. 18.
MFK - változatlanul A/1 mfsz. 19.
hallgatói tartozások kezelése - A/1 mfsz. 17.
Minden kedves hallgatót szeretettel várunk! Hétfő, szerda, péntek:9-11 illetve
kedd-csütörtök:13-15 óra között, illetve előzetes egyeztetést követően ettől
eltérő időben is!
2016.08.05.
Megújult a Hallgatói Központ honlapja
A Hallgatói Központ új honlapján az eddig megszokott hivatalos ügyintézésen
túl mostantól hallgatói szolgáltatások igénybe vételéhez is segítséget nyújtunk.
Az ehhez kapcsolódó információk a jobb oldali menüben érhetők el, melynek
tartalmait folyamatosan bővítjük. Észrevételeket és hibabejelentést a hk@uni-miskolc.hu
email címre várunk.
2016.07.17.
Nyári ügyfélfogadás
A Hallgatói Központ nyári ügyfélfogadási rendje (2016. július 18.
- augusztus 20. közötti időszakban) az alábbiak szerint változik:
szerda: 9-12 óra, illetve ettől eltérő esetben a hk@uni-miskolc.hu e-mail
címen előre egyeztetett időpontban.
2016.03.10.
Hétvégi ügyelet és diákigazolvány ügyfélszolgálat változása
A Hallgatói Központ ezúton tájékoztatja Önöket, hogy a 2016. március 25-26.–ára
meghirdetett „hétvégi ügyelet” a rektori szünet, valamint a Húsvéti ünnepre
való tekintettel áthelyezésre kerül, 2016. április 1-én: 13:00 -15:00 óráig,
valamint április 2.-án: 08:30-11:00 óráig biztosítunk rendkívüli ügyfélszolgálatot.
A március 25-ei rektori szünetre való tekintettel a kihelyezett diákigazolvány
érvényesítés elmarad, mindenkit a mfsz. 18-as irodában várunk.
2016.02.26.
Diákigazolványok érvényesítése
Március 1-ével a Hallgatói Központ megkezdi a diákigazolványok 2015/16-os tanév
II. félévére történő érvényesítését.
Ehhez kapcsolódóan a GTK és GÉIK hallgatói részére, kihelyezett ügyfélszolgálatot
biztosít az I.-es előadóval szemben a Galériánál ügyfélfogadási időben 2016.
március 7-11. illetve március 21-24. közötti időszakokban.
2016.02.26.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
Március hónapban (4-5., 11-12., 18-19., 25-26. napokon) a levelezős hallgatók
részére ügyeletet biztosít a Hallgatói Központ, hogy pénteken és szombaton is
intézhessék ügyeiket, érvényesíthessék diákigazolványukat. Az ügyfélfogadás
rendje a következő:
Péntek: 13:30-15:00
Szombat: 8:30-11:00
2016.02.03.
Ingyenes a diákigazolvány igénylés
Megtörtént az oktatási igazolvány díjának kivezetése: 2016. január 1. napjától
ingyenesen igényelhetők az oktatási igazolványok. A közreműködő intézményben,
így a Miskolci Egyetemen is, a 2016. január 1. után benyújtott oktatási igazolvány
igénylések esetében az igazolványok kiállítása díjmentes.
2016.02.02.
Félévkezdési információk
Egyetemünkön a tanulmányi ügyintézés az Hallgatói Központban történik.
A félévkezdéshez szükséges információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2015.12.08.
Ünnepi ügyfélfogadási szünet!
A Hallgatói Központban 2015. december 21-22-23. az ügyfélfogadás SZÜNETEL.
2015.10.22.
Ügyeleti rend levelezős hallgatóknak
2015. október 23-án illetve 24-én a levelezős ügyelet illetve az ügyfélfogadás
SZÜNETEL.
2015. október 30-án illetve 31-én a levelezős ügyeletet zavartalanul biztosítjuk.
2015.10.05.
Komplex álláskeresési tréning
A Hallgatói Központ szervezésében az YGEN Humánerőforrás Központ közreműködésével
3 alkalmas KOMPLEX ÁLLÁSKERESÉSI TRÉNINGET hirdetünk meg elsősorban végzős hallgatók
számára az alábbi időpontokban és helyszíneken:
OKTÓBER 15., 14-19 h-ig A/1 III. emelet 312.
OKTÓBER 22., 14-19 h-ig A/1 III. emelet 314.
OKTÓBER 29., 14-19 h-ig A/1 III. emelet 312.
A tréningre regisztrálni 2015. október 13-ig lehet a Hallgatói Központ A/1 mfszt.
7-es irodában.
2015.09.17.
Diákigazolványok érvényesítése
A diákigazolványok érvényesítéséhez kapcsolódóan 2015. október 5-9. illetve
október 26-30. között a Hallgatói Központ kihelyezett ügyfélszolgálattal
várja a hallgatókat az I.-es előadóval szemben a Galériánál ügyfélfogadási időben.
Ügyelet levelezős hallgatóknak
Október hónapban a levelezős hallgatók részére ügyeletet biztosít a Hallgatói
Központ, melynek ügyfélfogadási rendje a következő:
Péntek: 13:30-15:00
Szombat: 8:30-11:00
2015.08.31.
Félévkezdési információk
Egyetemünkön a tanulmányi ügyintézés az Hallgatói Központban történik.
A félévkezdéshez szükséges információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2015.08.28.
Tájékoztatók és határidők
Az Oktatási Hivatal kérésére az alábbi tájékoztatókat tesszük közzé és ezúton
is szeretnénk felhívni a figyelmet a határidők betartására!
- A magyar állami ösztöndíjas hallgatókkal történő elektronikus kapcsolattartásról
szóló tájékoztató IDE
KATTINTVA érhetők el.
- Az állami ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeiről szóló tájékoztató
IDE
KATTINTVA érhetők el.
Az ügyfélkapu igénylésére vonatkozó
szeptember 30-i határidő október 30-ára
módosult!
2015.08.03.
Ügyfélfogadási rend változása
A Hallgatói Központ 2015. augusztus 31-étől érvényes ügyfélfogadási
rendjei:
Tanulmányi ügyek (A/1 mfsz. 18.):
Hétfő: 9:00 – 11:00
Kedd: 13:00 – 15:00
Szerda: 9:00 – 11:00
Csütörtök: 13:00 – 15:00
Péntek: 9:00 – 11:00
Hallgatói szolgáltatások (A/1 mfsz. 7.):
Hétfő – Péntek: 9:00 – 13:00
2015.06.03.
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ nyári ügyfélfogadási rendje 2015.
augusztus 23-ig:
Hétfő: 09:00-11:00
Kedd: 13:00-15:00
Szerda: nincs ügyfélfogadás
Csütörtök: 13:00-15:00
Péntek: 09:00-11:00
2015.01.30.
Félévkezdési információk
A kancellári rendszer bevezetéséhez kapcsolódó szervezeti racionalizálás eredményeként,
a korábbi Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ és a Diák Iroda egyesítésével
megalakult a Hallgatói Központ. Egyetemünkön 2014. február 1-től a tanulmányi
ügyintézés az Hallgatói
Központban történik. A félévkezdéshez szükséges információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2014.12.19.
Megjelent a Diákhitel legújabb kamatközleménye
A 2015. január 1-től napjától érvényes kondíciókat tartalmazó hirdetmény IDE
KATTINTVA tekinthető meg.
2014.12.15.
Megjelent a Diákhitel legújabb hirdetménye
A 2014. december 5. napján hatályba lépő új üzletszabályzat szövege a Diákhitel
Központ Zrt. www.diakhitel.hu honlapján is elérhető.
A hirdetmény IDE
KATTINTVA tekinthető meg.
2014.09.30.
Diákigazolványok érvényesítése
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központja 2014. október 02. napjától megkezdi
a diákigazolványok érvényesítését.
Levelezős hallgatók számára pénteken és szombati napokon is lesz lehetőség
diákigazolvány érvényesítésre és ügyintézésre, a megadott időpontokban:
2014. október 03. péntek 13:00-15:00
2014. október 04. szombat 08:15-11:00
2014. október 10. péntek 13:00-15:00
2014. október 11. szombat 08:15-11:00
2014. október 17. péntek 13:00-15:00
2014. október 18. szombat 08:15-11:00
2014.09.30.
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ ügyfélfogadási rendje 2014. október
1-től:
Hétfő 09:00-12:00
Kedd 13:00-15:00
Szerda Az ügyfélfogadás szünetel
Csütörtök 13:00-15:00
Péntek 09:00-12:00
2014.09.03.
Félévkezdési információk
Egyetemünkön 2014. február 1-től a tanulmányi ügyintézés az Egyetemi Ügyfélszolgálati
Központban történik. A félévkezdéshez szükséges információk IDE
KATTINTVA érhetők el.
2014.09.03.
Már csak napok vannak hátra az első Diákhitel igénylési határidőig!
Ne habozz! Ha szeptember 15-ig leadod Diákhitel kérelmedet, már október 15-én
hozzájutsz a kért összeghez. Az 5,75%-os kamatú, szabad felhasználású Diákhitel1
felhasználásáról te dönthetsz, a fix 2%-os államilag kamattámogatott Diákhitel2-t
a képzési díjad finanszírozására fordíthatod. Igényeld az intézményed elektronikus
tanulmányi rendszerén vagy a Diákhitel
Direkten keresztül.
Ha szeptember 15-ig igényelsz Diákhitelt, már október 15-én hozzájuthatsz
a kért összeghez. Ne feledd, ha az igénylést az elektronikus tanulmányi rendszer
hallgatói felületéről indítod, akkor az adatlapot helyben, a Tanulmányi Osztályon
le is adhatod. Részletek: www.diakhitel.hu
2014.08.11.
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ nyári ügyfélfogadási rendje 2014.
augusztus 20-ig:
Hétfő 08:00-12:00
Kedd 08:00-14:00
Szerda 08:00-12:00
Csütörtök 08:00-14:00
Péntek 08:00-12:00
2014.07.03.
Megjelent a Diákhitel legújabb kamatközleménye
A hirdetmény IDE
KATTINTVA érhető el.
2014.05.20.
Módosult a Tanulmányi Ügyrend szabályozása!
IDE KATTINTVA
érhető el.
2014.05.20.
Megjelent a Köztársasági Ösztöndíj pályázati felhívása!
A részletek IDE
KATTINTVA érhetők el.
2014.04.03.
Grundfos gyakornoki lehetőség gépészeknek
A Grundfos Hungária Kft. gyakornoki lehetőséget kínál gépészmérnök hallgatóknak.
A részletek IDE
KATTINTVA érhető el.
2014.04.02.
Módosult a Diákhitel üzletszabályzata!
Az aktuális tájékoztató IDE
KATTINTVA érhető el.
2014.03.26.
Mobilalkalmazáson keresztül is követheted Diákhiteledet
Ingyenesen letölthető, okostelefonokra és táblagépekre is alkalmazható
applikációt fejlesztett a Diákhitel Központ, melynek segítségével, amennyiben
rendelkezel Diákhitel Direkt szerződéssel, bármikor lekérdezheted egyenlegedet,
hozzáférhetsz üzeneteidhez, vagy tájékozódhatsz a hallgatói hitellel kapcsolatos
aktualitásokról is.
2014.03.02.
Digitális Közösség meghívásos egyetemi pályázat
Miskolc Megyei Jogú Város kiemelten fontosnak tartja, hogy a Miskolci Egyetem
hallgatói részt tudjanak venni a Digitális Közösség Programban, ezért a tanulmányaikat
a 2013/2014. tanévben megkezdő, állandó miskolci lakcímmel rendelkező hallgatók
részére meghívásos pályázatot hirdet. A pályázati eljárásban meghívásra kerülnek
a bejelentett állandó miskolci lakcímmel rendelkező nappali tagozatos és levelező
hallgatók is.
A pályázat dokumentumai IDE
KATTINTVA elérhetők.
2014.02.01.
Változik a tanulmányi ügyintézés!
Az ME Szenátusa 2013. május 2-i ülésén hozott 171/2013. sz. határozata alapján,
Egyetemünkön 2014. február 1-től a tanulmányi ügyintézés az Egyetemi Ügyfélszolgálati
Központban történik. Az átszervezéssel kapcsolatos változásokról (új ügyintézési
helyek, új ügyfélfogadási időpontok, új elérhetőségek stb.) honlapunkon bővebben
tájékozódhat.
A félévkezdési tájékoztató IDE
KATTINTVA érhető el.
2014.02.05.
Pályázati felhívás!
A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala a 2013/2014. tanév tavaszi félévében
is meghirdeti az Ujvári János diplomadíj pályázatot, melynek célja a szellemitulajdon-védelmi
ismeretek növelése az alap- és mesterképzésben részt vevő végzős hallgatók
körében. A pályázaton való részvétel során a hallgatók értékes szakmai képzést
kapnak térítésmentesen, valamint szakmai támogatást pályázati anyaguk elkészítéséhez.
A legjobb pályázatok 150, 125 és 100 ezer forint értékű anyagi elismerésben
részesülnek. A részletek IDE
KATTINTVA elérhetők.
2014.01.23.
Közigazgatási ösztöndíjprogram fogyatékos hallgatóknak
A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal (KIH) ösztöndíjprogramot hirdet fogyatékos
hallgatóknak.
A pályázati felhívás IDE
KATTINTVA érhető el a KIH honlapján. A benyújtás határideje: 2014.
február 7.
2014.01.21.
SKIP: megjelent az új lapszám!
Ha nyitott szemmel jársz a világban és a felületes információkon túl komolyabban
szeretnél foglalkozni emberekkel, karrierrel, kultúrával, sporttal, utazással,
környezetvédelemmel és pénzügyekkel, akkor a SKIP havonta megjelenő online,
interaktív magazin neked készült. Látogass el a www.skip.hu-ra,
ahol a szöveges tartalmak mellett rengeteg kép és videó is vár!
2014.01.09.
Megjelent a Diákhitel legújabb tájékoztatója
A hirdetmény IDE
KATTINTVA érhető el.
2013.11.21.
Kormányhivatali Nyílt Nap
A „Hivatalok Nyílt Napja” rendezvény országosan 2013. november 28.
napján kerül megrendezésre. A programok megtartása során számos helyszínen
várják az érdeklődőket. A kormányhivatal központi helyszíne mellett a kormányhivatalok
szakigazgatási szerveinél és járási hivatalainál is betekintés nyerhetnek
a látogatók az említett szervezeti egységek mindennapi feladataiba. A részletek
IDE KATTINTVA elérhetők.
2013.10.14.
Már csak egy nap van hátra az októberi hiteligénylési határidőig
Október 15-ig adhatja le Diákhitel igénylését az, aki november 15-ig
pénzhez szeretne jutni. A 7,5 százalékos kamatozású, szabad felhasználású
Diákhitel1 mellett az önköltséges képzésben résztvevők a változatlanul kedvező,
2 százalékos kamatú, államilag támogatott Diákhitel2-ben is részesülhetnek.
Az idei évtől egyszerűbbé vált az igénylés: a hallgatók a felsőoktatási intézményük
belső tanulmányi rendszerein keresztül is elindíthatják az ügyintézést.
2013.10.02.
Diákigazolványok érvényesítése
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központban a 2013/14/1. félévre megkezdtük
a diákigazolványok érvényesítését.
2013.10.02.
A megszokott ügyfélfogadási időn kívül az Egyetemi Ügyfélszolgálati
Központ októberi ügyeleti rendje levelező hallgatók számára:
2013. október 04. (péntek) 13:00 – 15:00
2013. október 05. (szombat) 08:00 – 11:00
2013. október 11. (péntek) 13:00 – 15:00
2013. október 12. (szombat) 08:00 – 11:00
2013. október 18. (péntek) 13:00 – 15:00
2013. október 19. (szombat) 08:00 – 11:00
2013. október 25. (péntek) 13: 00 – 15:00
2013. október 26. (szombat) 08:00 – 11:00
2013.09.30.
Ha év eleje, akkor hallgatói ügyintézés...
A MERt újság 2013. szeptember 25-én megjelent lapszámában a tanév kezdetével
járó adminisztratív teendőket gyűjtötte össze. A cikk IDE
KATTINTVA olvasható.
2013.09.08.
Diákhitel igénylés szeptember 16-ig már a Neptun rendszeren keresztül
is
A diákhitelek igénylése az idei tanévtől még egyszerűbbé válik, hiszen a Diákhitel
elektronikus ügyintézési felülete, a Diákhitel Direkt (www.diakhiteldirekt.hu)
mellett, a Neptun rendszerből is lehetőség nyílik az igénylésére. A változás
eredményeképpen, a tanulmányi rendszerben levő személyes és tanulmányi adatokat
már nem kell az igényléskor kitölteni, hiszen a Diákhitel Direkt
ezeket az adatokat automatikusan átveszi a Neptunból. Az igénylést követően
a hiteligénylési adatlapot a Ügyfélszolgálati Központban kell leadni. (A/1
ép. magasföldszint 18.)
2013.08.24.
Diákhitel infografikák
Megjelentek a Diákhitel Központ tájékoztató grafikái a zökkenőmentes igénylés,
törlesztés
és ügyintézés
elősegítésére.
2013.08.08.
Pénzügyi Tájoló
Megjelent a Diákhitel Központ által készített Kalkulátor a Pénzügyi Tájoló,
ami
IDE KATTINTVA elérhető.
2013.08.08.
Diákhitel
A NEPTUN rendszerben való igényléséről szóló tájékoztató IDE
KATTINTVA érhető el.
2013.08.08.
A legfrissebb Europass Hírlevél témái:
-
Az Europass önéletrajz a HR-esek szemével
-
Európai készségútlevéllel könnyebb pályázni
-
Így leszel sikeres pályakezdőként - 10 tanács
-
„Az önéletrajz egyfajta szakmai ujjlenyomat”
-
Plakátverseny a Nyelvek Európai Napja alkalmából
2013.08.07.
A magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzés sajátos feltételei
A felvi.hu/Hivatali ügyek/Felvételi eljárás pontjában közzétételre került
a hatályos Nftv. alapján összeállított 2 db tájékoztató a magyar állami (rész)ösztöndíjjal
támogatott képzés sajátos feltételeiről:
1. A 2013. szeptemberében felvételre kerülő, vagy magyar állami ösztöndíjas
finanszírozási formára átsorolt magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgatók
számára szóló tájékoztató
• a besorolási döntés mellékleteként is megkapják majd a jelentkezők
2. A hallgatói ösztöndíjszerződéssel rendelkező hallgatók számára szóló tájékoztató
• az Nftv. 111. § (8) bekezdésére tekintettel a korábbi szabályokhoz képest
bekövetkezett változásokat is szemlélteti
• az érintett hallgatók július hónap végéig e-mailben meg fogják kapni
A tájékoztatók IDE
KATTINTVA elérhetők.
2013.07.30.
Éves jelentés
A Diákhitel Központ Zrt. 2012 éves jelentése IDE
KATTINTVA érhető el.
2013.07.24.
Tájékoztató a magyar állami (rész)ösztöndíjjal
támogatott képzés sajátos feltételeiről a hatályos nemzeti felsőoktatásról
szóló törvény alapján:
- A 2013. szeptemberében felvételre kerülő, vagy magyar állami ösztöndíjas
finanszírozási formára átsorolt magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgatók
számára szóló tájékoztatót a besorolási döntés mellékleteként megkapják majd
a jelentkezők
- A hallgatói ösztöndíjszerződéssel rendelkező hallgatók számára szóló tájékoztatót
az érintett hallgatók július hónap végéig e-mailben meg fogják kapni
2013.07.02.
Kamatközlemény
Diákhitel Központ Zrt. lefrissebb kamatközleménye IDE
KATTINTVA érhető el.
2013.07.02.
Végzős Hallgatók diákigazolványainak bevonása
Az Oktatási Hivatal ezúton hívja fel a végzett hallgatók figyelmét,
hogy „Az oktatási igazolványokról szóló 362/2011 (XII. 30.) Korm. rendelet
21. § (3) bekezdése szerint a hallgatói jogviszony megszűnése esetén a diákigazolványt
be kell vonni, és a jogosult részére a https://igenyles.diakigazovany.hu
oldalon elérhető 2. típusú, a jogviszony megszűnése esetén kiállítandó igazolást
kell kiadni. A bevont igazolványokat a szokásos módon kell jelenteni a Hivatal
részére.
Amennyiben a hallgatók olyan problémával fordulnak az intézményhez, hogy a
bérletszelvényre felírt azonosító nem szerepel az igazoláson, kérem, hogy
azt szíveskedjen az igazolásra kézzel rávezetni, és a rávezetés helyén aláírással
és bélyegzővel hitelesíteni. Ez kizárólag a 2. típusú igazoláson alkalmazható,
és a fenti igazolások megjelenéséről a közlekedési társaságokat is tájékoztatjuk.”
2013.05.28.
Diákhitel Kisokos Végzősöknek
Ezúton szeretnénk a Diákhitelt felvett végzős hallgatók figyelmét
felhívni azokra a lépésekre, amelyek a Diákhitel-szerződésben foglalt kötelezettségek
teljesítéséhez szükségesek.
- Bejelentés: A hallgatói jogviszony megszűnését a hallgató
14 napon belül köteles bejelenteni. Ennek dátuma az abszolutórium (végbizonyítvány)
megszerzését követő első záróvizsga-időszak utolsó napja, a(z) <intézmény-kar
megjelölése> esetében ez <adott karra érvényes dátum>. A bejelentés
a Diákhitel Direkt oldalon keresztül tehető meg. (Azok számára is, akik a
Diákhitel Direktnek nem regisztrált felhasználói!)
- Törlesztés: A hallgatói jogviszony megszűnését követő negyedik
hónap első napjától kell megkezdeni. Kapcsolódó információk a http://diakhitel.hu
oldalon a Törlesztés menüpontban találhatók.
- Elérhetőség: Az elérhetőségi adatokban (főként az állandó
lakcím, és értesítési cím) bekövetkezett változtatásokat a szerződés megszűnéséig
a Diákhitel Központ Zrt. felé be kell jelenteni. Ez a Diákhitel Direkten keresztül
(www.diakhiteldirekt.hu) is megtehető, ahol egyenlegét is lekérdezheti, valamint
követheti annak alakulását.
Figyelem! Az üzenet csak azokra a diákhiteles hallgatókra
vonatkozik, akiknek a félév végén megszűnik a jogviszonya.
A végzősöknek szóló Diákhitel tájékoztató IDE
KATTINTVA érhetők el.
2013.04.11.
Diákigazolványok érvényesítése
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központban 2013. április 12-én
a diákigazolvány érvényesítésére 9.00 órától 13.30-ig folyamatosan
lesz lehetőség.
2013.03.13.
Már csak napok vannak hátra a márciusi Diákhitel igénylési határidőig
Még hat napig, március 18-ig adhatja le Diákhitel igénylését az, aki április
15-ig pénzhez szeretne jutni. A kizárólag képzési költségre fordítható Diákhitel2
felvehető összeg legfeljebb akkora, amekkora a hallgató intézmény felé fennálló
fizetési kötelezettsége. A Diákhitel2 kamata, az állami kamattámogatásnak
köszönhetően 2%. A Diákhitel1 szabad felhasználású hitel felvehető maximuma
havi 50 ezer forint, kamata az eddigi legalacsonyabb, 7,75%. Diákhitelt igényelni
csak elektronikusan lehet, részletek a www.diakhiteldirekt.hu
oldalon.
2013.02.26.
Diákigazolványok érvényesítése
Tájékozatjuk Önöket, hogy a 2012/2013. tavaszi félévre nappali és levelezős
hallgatók számára egyaránt a diákigazolvány érvényesítést 2013. március 4-től
ügyfélszolgálati időben látjuk el. Felhívjuk figyelmüket, hogy az első féléves
matrica 2013. március 31-ig érvényes.
2013.02.20.
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ márciusi ügyeleti rendje levelező
hallgatók számára:
2013. március 08. (péntek) 13:00 – 15:00
2013. március 09. (szombat) 08:00 – 11:00
2013. március 22 (péntek) 13:00 – 15:00
2013. március 23 (szombat) 08:00 – 11:00
2013. március 29. (péntek) 13:00 – 15:00
2013. március 30. (szombat) 08:00 – 11:00
Helye: A/1 épület mfsz. 18.
2013.02.14.
DIÁKHITEL határidők
Felhívjuk a Diákhitel igénylők figyelmét, hogy az engedményezési adatlap leadási
határideje a 2012-2013-as tanév tavaszi félévében 2013. február 15.
Későbbi dátummal már nem tudjuk ezeket átvenni!
Szintén február 15-ig adhatja le hiteligénylési kérelmét az a hallgató, aki
új hiteligénylő és már márciusban Diákhitelben szeretne részesülni.
Az első folyósítás dátuma 2013.március 14.
Részletek a www.diakhiteldirekt.hu
oldalon.
2013.02.13.
Nyakunkon a tavaszi félév első Diákhitel igénylési határideje
Február 15-ig adhatja le hiteligénylési kérelmét az a hallgató, aki már márciusban
szeretne Diákhitelben részesülni. A kizárólag képzési költségre fordítható
Diákhitel2 felvehető összeg legfeljebb akkora, amekkora a hallgató intézmény
felé fennálló fizetési kötelezettsége. A Diákhitel2 kamata, az állami kamattámogatásnak
köszönhetően 2%. A Diákhitel1 szabad felhasználású hitel felvehető maximuma
havi 50 ezer forint, kamata az eddigi legalacsonyabb, 7,75%. Diákhitelt igényelni
csak elektronikusan lehet, részletek a www.diakhiteldirekt.hu
oldalon.
2013.02.04.
Megjelent az Oktatási Hivatal általános tájékoztatója a hallgatói
ösztöndíjszerződések aláírásáról
A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Nftv.)
39. § (3) bekezdése szerint „a hallgatói jogviszony a felvételről vagy az
átvételről szóló döntés alapján, a beiratkozással jön létre. A beiratkozást
megelőzően a 15. § (2)-(6) bekezdésben meghatározott képzésben részt vevő
hallgatóval hallgatói ösztöndíjszerződést, illetve az önköltség fizetése mellett
folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. […]”
Az ösztöndíjszerződés aláírása a beiratkozás előfeltétele az állami ösztöndíjas
finanszírozási formában. A részletes tájékoztató IDE
KATTINTVA olvasható el.
2013.02.04.
Jövedelemigazolás igénylése ösztöndíjakhoz
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal februári kihelyezett ügyfélszolgálatának
keretében lehetőség nyílik minden hallgató számára a különböző ösztöndíjak
megpályázásához szükséges - 2011-es évre vonatkozó - jövedelemigazolások igénylésére
és kikérésére.
Az érdeklődők nemcsak a saját nevükre szóló igazolásokat kérhetik ki, hanem
családtagjaikét is, amelyhez a NAV által jóváhagyott formanyomtatványok –
kérelem és meghatalmazás - IDE
KATTINTVA érhetők el.
A jövedelemigazolások igénylésének menete: a kinyomtatott,
kitöltött űrlapokat – ha szükséges, a meghatalmazással együtt - február 6-án
lehet leadni a NAV kihelyezett ügyfélszolgálatán, az ÜIM Tanirodában. A kikért
igazolások február 8-án vehetők át ugyanott.
Figyelem! A ME-HÖK SZÖB tájékoztatása szerint a 2011-es tárgyévre vonatkozó
igazolást csak azon hallgatóknak kell kikérni, akik még nem rendelkeznek ilyen
igazolással. Ellenkező esetben, akik valamely pályázathoz korábban már kértek
ki 2011-es tárgyévre vonatkozó igazolást, azoknak nem szükséges most újat
igényelni, a szociális támogatások pályázataihoz a korábban kikért igazolás
is megfelel.
A NAV ügyfélszolgálat
helyszíne: ÜIM Taniroda, A/1 ép. 120. (volt Raiffeisen Bank)
időpontja: 2013. február 6. (kedd) 13:00 – 15:00 --> kérvények leadása
2013. február 8. (csütörtök) 13:00 – 14:00 --> igazolások átvétele
Ezen kívül a februári időpontban is érvényes a már megszokott általános adózási
tájékoztatás, továbbá a NAV munkatársai segítséget nyújtanak az ügyfélkapu
elektronikus úton történő megnyitásához, amely szolgáltatásokat bármely egyetemi
polgár igénybe veheti. (ÜIM Taniroda)
2013.01.21.
Megjelent a Diákhitel legújabb tájékoztatója
A hirdetmény IDE
KATTINTVA érhető el.
2012.11.21.
SKIP: Alkonyat, sütidizájn és varázspálca!
Mi az az öt dolog, amit nem hagyhatsz ki Budapesten? Tudod, milyen az amerikai
foci? Érdekel az utolsó Alkonyat? Ha nyitott szemmel jársz a világban és komolyabban
szeretnél foglalkozni emberekkel, karrierrel, kultúrával, sporttal, utazással,
környezetvédelemmel és pénzügyekkel, akkor a SKIP havonta megjelenő online,
interaktív magazin neked készült. Látogass el a www.skip.hu-ra,
ahol a szöveges tartalmak mellett rengeteg kép és videó is vár!
2012.11.16.
Itt az új Europass Hírlevél!
A Tempus Közalapítvány - Nemzeti Europass Központ havi hírlevele
partnerei számára
A hírlevél IDE
KATTINTVA érhető el.
2012.11.12.
Novemberi Diákhitel igénylés - már csak pár nap van hátra
Még három napig, november 15-ig igényelhet Diákhitelt az, aki még idén pénzhez
szeretne jutni. A kizárólag képzési költségre fordítható Diákhitel2 felvehető
összegének nincs felső határa, akkora kölcsönhöz juthat az állami részösztöndíjas
és önköltséges képzésben résztvevő hallgató, amekkora az intézmény felé fennálló
fizetési kötelezettsége. A Diákhitel1 szabad felhasználású hitel felvehető
maximuma az idei évtől az állami ösztöndíjasok számára is havi 50 ezer forint.
Diákhitelt igényelni az idei tanévtől csak elektronikusan lehet, részletek
a www.diakhiteldirekt.hu
oldalon.
2012.10.02.
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ októberi ügyeleti rendje levelező
hallgatók számára:
2012. október 05. (péntek) 13:00 – 15:00
2012. október 06. (szombat) 08:00 – 11:00
2012. október 12. (péntek) 13:00 – 15:00
2012. október 13. (szombat) 08:00 – 11:00
2012. október 19. (péntek) 13:00 – 15:00
2012. október 20. (szombat) 08:00 – 11:00
2012. október 26. (péntek) 13: 00 – 15:00
2012. október 27. (szombat) 08:00 – 11:00
2012.10.02.
Tudásért korszerű taneszközt
A Diákhitel Központ a fiatalok pénzügyi kultúrájának fejlesztésére és a tudatos
pénzhasználattal járó felelősségvállalás fontosságára nevel decemberig tartó
edukációs játékával. Ha a Forintokosító játékosai helyesen töltik ki a hetente
változó, pénzügyi kultúrával kapcsolatos kérdéseket, minden hónap végén részt
vesznek valamelyik iPad 3 egyikéért történő sorsoláson. Az alkalmazás IDE
KATTINTVA érhető el.
2012.09.24.
SKIP: Jakabos Zsuzsanna interjúval!
Mi az az öt dolog, amit nem hagyhatsz ki Szegeden? Tudod, mi a víz alatti
rögbi? Érdekel az energiatakarékosság? Ha nyitott szemmel jársz a világban
és komolyabban szeretnél foglalkozni emberekkel, karrierrel, kultúrával, sporttal,
utazással, környezetvédelemmel és pénzügyekkel, akkor a SKIP havonta megjelenő
online, interaktív magazin neked készült. Látogass el a www.skip.hu-ra,
ahol a szöveges tartalmak mellett rengeteg kép és videó is vár!
2012.05.17.
Pénzügyi tudásod most iPad-ot érhet
A Diákhitel Központ 9 hónapon át tartó Forintokosító játéka olyan
praktikus pénzügyi ismereteket fejleszt, melyet a hallgatók haszonnal kamatoztathatnak
mindennapi életükben. A bankkártya használatra, a számlacsomagok választására,
a hitel felvételre, törlesztésre, az internetes vásárlásra, a vásárlók jogaira
vonatkozó legalább egy heti kérdéssorra helyesen válaszolók között a Diákhitel
minden hónapban egy-egy iPad 3 készüléket sorsol ki.
Az alkalmazás ide
kattintva érhető el.
2012.04.17.
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ ügyfélfogadási ideje a szombati
munkanapon:
2012. április 21. (szombat) 09:00-11:00
2012.03.02.
Ismét NAV ügyfélszolgálat egyetemünkön
Március 14-én 10:00-12:00 óráig a Nemzeti Adó és Vámhivatal ismét kihelyezett
ügyfélszolgálatot tart az ÜIM Tanirodában (A/1 épület 120). Az egyetem polgárainak
lehetőségük nyílik, hogy az adóval, adózással kapcsolatos kérdéseiket feltegyék.
2012.02.29.
Az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központ márciusi ügyeleti rendje levelező
hallgatók számára:
2012. március 2. (péntek) 13:00-15:00
2012. március 3. (szombat) 08:00-11:00
2012. március 9. (péntek) 13:00-15:00
2012. március 10. (szombat) 08:00-11:00
2012. március 23. (péntek) 13:00-15:00
2012. március 30. (péntek) 13:00-15:00
2012. március 31. (szombat) 08:00-11:00
2012.02.23.
Az oktatási igazolványok igénylési folyamatában szereplő okmányirodai fényképezési
szolgáltatás 2012. február 6. napjától elérhető. A szolgáltatás indulásával
kialakult a diákigazolvány igénylési folyamat végleges változata,
melynek részleteiről ide
kattintva tájékozódhat.
2012.02.21.
A Diák Iroda INFORRÁS hallgatói, információs, tanácsadó és karrier szolgáltatásai
körében a 2011/2012-es tanév II. félévére ismét meghirdeti tanácsadó-szolgáltatásait.
Részletekért kattintson
ide!
2012.02.21.
Az ösztöndíjakkal, juttatásokkal kapcsolatos hallgatói információk, pályázati
űrlapok, tájékozatók a ME-HÖK honlapján ITT
elérhetők.
2012.02.17.
2012. március 1-től megkezdjük a diákigazolványok érvényesítését a 2011/2012
tanév 2. félévére.
2012.02.06.
A Nemzeti Adó- És Vámhivatal valamint az ÜIM Taniroda (A/1 ép. 120.) között
létrejött együttműködés értelmében 2012. február 15.-én 10.00-12.00 óráig
a kihelyezett ügyfélszolgálat keretében lehetőség nyílik minden hallgató számára
a szociális juttatások megpályázásához szükséges adóigazolások kikérésére.
További információk ide
kattintva a ME-HÖK honlapján érhetők el
2012.02.01.
A Rendszeres szociális ösztöndíj, alaptámogatás és közösségi ösztöndíj 2011/2012.
2.félévre szóló pályázati időbeosztása:
Pályázat meghirdetése: 2012. január 25.
Pályázati időszak kezdete: 2012. január 30. 12 óra
Pályázati időszak vége: 2012. február 16. 24 óra
Bírálás kezdete: 2012. fenruár 17.
Bírálás vége: 2012. február 23. 12 óra
Értesítések kiküldése HIÁNYPÓTLÁSRA: 2012. február 23.
HIÁNYPÓTLÁS vége: 2012. március 01. 24 óra
HIÁNYPÓTLÁSON benyújtott igazolások ellenőrzése: 2012. március 05. 12 óra
Javaslatok leadása a ME-HÖK Választmánynak: 2012. március 06. 12 óra
Választmányi döntés: 2012. március 06.
Eredményhirdetés: 2012. március 07.
Fellebbezés határideje: 2012. március 26. 24 óra
2012.01.26.
Az Oktatási Hivatal tájékoztatása alapján a 2011. szeptember 31. után leadott
diákigazolvány igényléseket nem tudja feldolgozni azon fényképpel és aláírással,
melyeket hagyományos igénylőlapon küldött be az intézmény. Ezért ezen igénylések
esetében az igénylőnek az okmányirodákban kell a fényképet és az aláírást
elkészíttetni. Az okmányirodákban ez a szolgáltatás 2012. február 6-ától fog
működni.
2012.01.26.
A 2011. december 30-án megjelent az oktatási igazolványokról szóló 362/2011.
(XII.30.) kormányrendelet.
Az új jogszabály rendelkezései alapján a diákigazolvány igénylés teljesen
elektronikus lesz.
A diákigazolvány igénylés az alábbiak szerint történik:
- A fénykép és aláírás felvételét az új igénylési folyamat szerint az okmányirodák
végzik külön szolgáltatásként 2012. február 6. napjától. A fényképezést célszerű
az igénylés elindítása előtt elvégezni.
- Ezt követően a beiratkozott hallgató az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központot
felkeresi, és ott megkapja az igényléshez szükséges vonalkód számát. A későbbi
fejlesztések után ezt majd a rendszer központilag generálja.
- A NEPTUN rendszerben elindítja a diákigazolvány-igénylés modult
- A vonalkód számát, az igénylés okát rögzíti, valamint ellenőrzi a tárolt
adatainak helyességét. Az igénylés mentése után automatikusan kiíródik az
1400,- Ft-os eljárási díj, amit be kell teljesítenie a hallgatónak
A Kormányrendelet rendelkezései alapján az ideiglenes diákigazolványokat az
Egyetem által az igénylés adatai alapján nyomtatott egyedi sorszámmal ellátott
igazolás váltja fel, mely ingyenes a jogosultak számára. A korábban kiadott
ideiglenes diákigazolványokat legkésőbb 2012. február 29-éig be kell vonni
a hallgatóktól, ezért kérjük, hogy amennyiben ideiglenes diákigazolvánnyal
rendelkezik, akkor azt szíveskedjen a fenti időpontig visszajuttatni.
2011.10.24.
Tájékoztatjuk, hogy az állandó diákigazolvány igényléséhez szükséges fejlesztések
befejeződtek.
Az igénylés az alábbiak szerint történik:
1. A hallgató az Egyetemi Ügyfélszolgálatot felkeresi, és ott megkapja az
igénylőlapot.
2. Az igénylőlapon kitölti:
- nevét,
- oktatási azonosítóját,
- az igénylés okát,
- ha elveszett vagy megrongálódott, akkor az előző diákigazolvány sorszámát
is be kell írnia,
- valamint elhelyezi rajta a fényképet és aláírja.
3. A hallgató a NEPTUN rendszerben elindítja a diákigazolvány-igénylés modult.
4. Itt a kapott igénylőlap sorszámát, az igénylés okát rögzíti, valamint ellenőrzi
a tárolt adatainak helyességét. Az igénylés mentése után automatikusan kiíródik
az 1600,- Ft-os eljárási díj, amit be kell teljesítenie a hallgatónak
5. Ezt követően az igénylőlapot leadja az Egyetemi Ügyfélszolgálati Központban.
Az ideiglenes diákigazolvány kiváltásának feltételei nem változtak. Továbbra
is az állandó diákigazolvány igénylését követően van lehetőség az igénylésére.
Ehhez a 360 Ft-os eljárási díjat továbbra is sárga postai csekken kell befizetni.