A tárgyról

Célok

  • Az interaktív grafikus rendszerek működésének bemutatása.

  • A grafikus megjelenítéssel kapcsolatos elméleti ismeretek áttekintése, gyakorlása.

  • A grafikus alkalmazások fejlesztésének megismertetése egy saját alkalmazás fejlesztésén keresztül.

  • Asset-ek (például textúrák, modellek) keresése, olyan szintű átalakítása, hogy az a programban használható legyen.

  • A C programozási nyelv, objektum orientált szemlélet, a verziókövetés, az alkalmazások specifikálásának és fejlesztésének gyakorlása.

Figyelem

Hogy aki bármilyen olyan témával találkozna, amelyről úgy gondolja, hogy nem tartozik a képzéséhez, vagy a későbbiekben nem lehet rá szüksége, az kérem, hogy jelezze!

Nem célok

  • Az aktuális technológiák használata, elsajátítása.

  • Modellek, textúrák készítése.

Megjegyzés

Attól, hogy ezek nem célok, mindenkit arra biztatnék, hogy ismerkedjen meg ezekkel, foglalkozzon velük.

A jegyzet felépítése

A jegyzetben az első 8 témakör az, amely a vizsga témaköreihez tartozik. Szintén ezekhez tartoznak tematikus gyakorlatok. A jegyzet ezen részei a következő elemekre bonthatók:

  • Elméleti áttekintés ábrákkal, példákkal, számításokkal, mintaprogramokkal illusztrálva,

  • kérdések a tárgykörből, melyek a vizsgafeladatok elméleti részét adják,

  • számítási feladatok, melyek a vizsgafeladatok gyakorlati részét adják,

  • programozási feladatok, melyek a gyakorlatokon elvégzendő feladatokhoz adnak ötleteket.

A 9-14. témakörök kitekintő jellegűek. Az azokban szereplő kérdések és feladatok inkább csak gondolatébresztő szereppel bírnak, érdekességként kerültek bele az anyagba.