Kitekintés

Túlságosan specializált területek, például

  • rendezők, fénybeállítók, hangmérnökök,
  • koreográfusok, táncosok, színészek,
  • történészek, írók,
  • építészek, kertészek,
  • tűzszerészek, fegyverszakértők,
  • etológusok, idomárok.

A munkálatok jelentős része nem fejlesztés, hanem stúdiómunka.

Megnövekedett igények a játékosok részéről.

  • Nagyobb méretű területek.
  • Változatos történet, játékmenet.
  • Rendszeresített patch-ek és kiadások.

Nagy a kereslet és a kínálat is a játékokra. A játékosokra nézve ennek változatos a hatása.

  • Video Game Industry
  • Bőségesen van kínálat gyakorlatilag minden műfajból.
  • A játékok hajlamosak időnként felszínesek lenni, hogy tudják tartani a mennyiségi követelményeket.
  • A nagy kiadók kevésbé mernek kockáztatni. (A független, indie fejlesztők jobban el mernek térni a bevált formáktól.)

Procedurális generálás

  • Procedural Content Generation
  • A segítségével nagy mennyiségű asset automatikusan létrehozható.

Számos felhasználási helye van:

  • textúrák,
  • modellek (például fák, karakterek különböző változatai),
  • hangok,
  • domborzat, teljes térképek,
  • küldetések, történet szövegezése.

Nézzük meg, hogy az egyes játékokban mekkora méretű térképeket használnak!

Vizsgáljuk meg, hogy az alábbiak generálására milyen lehetőségek lennének!

  • Villámok (például bolt gun)
  • Textúra (például fatörzs, márvány)
  • Magasságmező
  • Kövek, sziklák
  • Fák

Néhány közismert módszer:

Részecskerendszerek

Különféle helyeken szükség lehet rájuk, például

  • eső, hó,
  • tűz, víz, füst,
  • fegyverek, mágikus hatások.

Prefabok segítségével részecskerendszer formájában próbáljunk meg hóesést szimulálni!

AI implementáció

  • Klasszikus AI
  • Gépi tanulás
  • Aktuálisan próbálkoznak a nagy nyelvi modellek (LLM, Large Language Model) integrálásával.

Az AI használata az ágensek viselkedésén túl további területeken is megjelenik, például

  • preditív modellek a hálózati késésből adódó hibák elkendőzésére,
  • procedurális generálás a generatív AI-ok segítségével,
  • karakterek, járművek animáció szintű vezérlése,
  • játékok nehézségének tesztelésére.